wd40 & vinyl

Analog når det bedst
Besvar
cdp
Lokalitet: midtfyn

wd40 & vinyl

Indlæg af cdp »

Sjov lille video - et alternativ til at reducere skrat/støj fra mishandlede vinylplader.. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=o2s-Sis0T80
Mvh. Carsten
Mik112
Lokalitet: Frederikssund

Re: wd40 & vinyl

Indlæg af Mik112 »

20L vand for at skylle en LP er nok lige i overkanten! Gad godt vide hvad WD-40 gør ved diamant-limningen over tid før jeg selv gør forsøget. Flot dress han har på ;)
Brugeravatar
MaxJ
Lokalitet: Et sted ca. i midten
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af MaxJ »

WD-40 i den mængde overlever pickuppen nok, men hvis du ikke har problemer med støv på pladerne, så skal du nok få det. Når jeg vasker min plader så plejer jeg at lægge den fladt på et rent viskestykke og ikke stå og flagre med dem i hånden.
Jens h
Lokalitet: Skælskør

Indlæg af Jens h »

Hmmm, det bringer jo mindelser om de unge år, hvor der fandtes et produkt til vådafspilning af plader. Jeg mener det var et Lenco produkt. Vores lokale guru (læreren på ungdomsskolens elektronikhold) bedyrede at det skam reducerede støj meget. Men at pladerne så fremover ville kræve vådafspilning for ikke at støje meget mere... Fik aldrig prøvet det.

BH Jens h
BH Jens H

Technics SL 1300,Sony 337esd, Rotel something, Scandyna A30 - Dual 1226, Tandberg 2055, Scandyna A25 - Tascam CD spiller, Pioneer SX 434, ITT T230 - ScanDyna 2400, DUX Kuglehøjttalere - plus det løse og d-fekte
Brugeravatar
MaxJ
Lokalitet: Et sted ca. i midten
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af MaxJ »

Jens h skrev:Hmmm, det bringer jo mindelser om de unge år, hvor der fandtes et produkt til vådafspilning af plader. Jeg mener det var et Lenco produkt. Vores lokale guru (læreren på ungdomsskolens elektronikhold) bedyrede at det skam reducerede støj meget. Men at pladerne så fremover ville kræve vådafspilning for ikke at støje meget mere... Fik aldrig prøvet det.

BH Jens h
Han havde ret, det ødelægger mere end det gavner. Har prøvet det og har også smidt pladerne ud.
Besvar