Billeder af mit stereofoniske udstyr
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr
"Spiller nu" - den nye: Sort Sol eller er det hvid sol?????
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Lokalitet: Cph.
Fantastisk materiale,musikken bare vokser hver gang jeg lytter...Dog har jeg den ikke på det viste medie,men kun på et 35 år gammelt...
- B&O Vintage
- Dobbelt profil, udelukket fra forummet
- Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj
- Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Fejl. Slet. Tak.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
- Gottschalck
Lille bitte diskret og meget usynlig opdatering.
10 styk Philips 22RH532 med nye (Vishay,Panasonic, Frolyt) kondensatorer uber alles. De 2 sidste er hos teknikeren. Finish på kabinetter mangler, to diskanter samt tætneringe bag enhederne. Endelig justering af MFB systemet samt bias på de 24 forstærkere. Egentligt et PT yderst potent system.
10 styk Philips 22RH532 med nye (Vishay,Panasonic, Frolyt) kondensatorer uber alles. De 2 sidste er hos teknikeren. Finish på kabinetter mangler, to diskanter samt tætneringe bag enhederne. Endelig justering af MFB systemet samt bias på de 24 forstærkere. Egentligt et PT yderst potent system.
Senest rettet af Gottschalck 06 okt 2017, 14:47, rettet i alt 1 gang.
Gottschalck skrev:Lille bitte diskret og meget usynlig opdatering.
10 styk Philips 22RH532 med nye kondensatorer uber alles.
Perfekt lytte setup, men du må arbejde lidt mere med sidde-komforten

- Gottschalck
Skal jeg nok.
Fronterne af metal har nogle grimme pletter fra fugt. Kan det males eller har en eller anden venlig sjæl et godt forslag til finish.
Fronterne af metal har nogle grimme pletter fra fugt. Kan det males eller har en eller anden venlig sjæl et godt forslag til finish.
Elektronik skrev:Gottschalck skrev:Lille bitte diskret og meget usynlig opdatering.
10 styk Philips 22RH532 med nye kondensatorer uber alles.
Perfekt lytte setup, men du må arbejde lidt mere med sidde-komforten![]()
-
- Lokalitet: midtfyn
Det er sikkert alu - ellers ville de jo ruste
- noget alupoleringsmiddel, autosol el. lign. kan måske afhjælpe oxidering, men er de malet tidligere, bliver der alligevel forskel. Ellers spraymal med en lignende farve, uden (for meget) - glans. Men pas på vintagepolitiets skarpe øjne.. 

Mvh. Carsten
-
- Udelukket fra forummet
- Lokalitet: Allerød
er det "sort sol" du kalder "seriøs musik?" Jesper
Hilsen Torben
Hilsen Torben
- Gottschalck
Så kom der endelig en tuner ind i kontoret, der kunne klemmes ind i reolen. En Sansui TU-555.
Den lille stereolampe er brændt ud. Hvad mon den lyder på?
Den spiller sgu meget godt af en næsten 50 år gammel tuner at være.
Den lille stereolampe er brændt ud. Hvad mon den lyder på?
Den spiller sgu meget godt af en næsten 50 år gammel tuner at være.
- Gottschalck
Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper
Jesper
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Godt at have dig tilbage som aktiv bruger herinde igen, Jesper.
Hvis nogen spammer dig - eller andre - (eller på anden måde opfører sig uacceptabelt) har vi vel et redaktør-/administratorteam, der kan gribe ind.
Mht. pålimning af kanter: Det ser ud som om forsiden af membranen er ujævn - mon limen/kanten kan fæstne lige så godt dér, som på bagsiden (der vej er jævnere)?
Hvis nogen spammer dig - eller andre - (eller på anden måde opfører sig uacceptabelt) har vi vel et redaktør-/administratorteam, der kan gribe ind.
Mht. pålimning af kanter: Det ser ud som om forsiden af membranen er ujævn - mon limen/kanten kan fæstne lige så godt dér, som på bagsiden (der vej er jævnere)?
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Gottschalck skrev:Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper
Velkommen igen, og tillykke med det nye arbejde!
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
- Gottschalck
Tror billedet og skygger snyder lidt. membranerne er pænt jævne. De er også en anelse ujævne på bagsiden.
Captain Phoenix skrev:Godt at have dig tilbage som aktiv bruger herinde igen, Jesper.
- Gottschalck
Tak Anders
bjerager skrev:Gottschalck skrev:Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper
Velkommen igen, og tillykke med det nye arbejde!
- Sorenki
- Tidligere Santashooter
- Lokalitet: Frederiksberg
- Kontakt:
Gottschalck skrev:Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper
Det er ikke kun et spørgsmål om æstetik, men ligeledes om positionen af spolen i gabet, ift ophænget. Hvis du limer på foran vil du ændre højtaler-enhedens karakteristika.
Derudover vil jeg mene det er mere besværlig at monterer og centrere ophænget foran end bagpå, og slutteligt, at du relativt nemt burde kunne udbedre overfladen kosmetisk :)
Jeg bistår selvfølgelig gerne med de erfaringer jeg har draget af mine L123a enheder igennem tiden

"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...
http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...
http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/