DP100 - Dual Power Spørgsmål vedr. forsyning

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

DP100 - Dual Power Spørgsmål vedr. forsyning

Indlægaf Kberg » man 20. feb 2017 16:53

Hej alle i kloge hoveder

Endnu en fra boet efter min svoger.

Dual Power Amplifier model DP100 - Made in Denmark

IMG_0746.JPG

Denne her var delvist adskilt og af en eller anden grund er der fjernet to lytter.
Resten, forstærker print, ringkerne osv. er der naturligvis, det er mig som har afmonteret for at i lodde de manglende lytter.
Og nu spørgsmålet; hvordan skal de vende ?? Jeg tænkte først ligesom dem der sidder i venstre side. Minus til ground/højtaler minus.
Men kiggede lidt nærmere og kom i tvivl...

IMG_0744.JPG

Er min indskydelse korrekt ? minus til samme punkt som lytterne i venstre kanal ? og hvis ikke, hvorfor så??

Hvis bæstet kommer til live vil jeg lave et lille vintage semi-PA/disko sæt. Har også fundet en sød EQ og nogle små monitorhøjtalere af ca. samme årgang måske 1977/1979.
Leder nu efter kompakt mixer til 19" montering af samme årgang..

På forhånd tak for hjælpen

Kberg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kberg

Lokalitet: Kerteminde

Re: DP100 - Dual Power Spørgsmål vedr. forsyning

Indlægaf Flyng » man 20. feb 2017 22:52

Hej

Tror din pin 4 er stel (den du kalder højttaler minus)? Hvis ja, skal lytterne i højre side af dit diagram forbindes med plus til pin 4 (højttaler minus).

Hvad har der siddet nederst til højre på printet (ved siden af udskæringen til transformatoren)?

Mvh Jacob
Flyng

Lokalitet: 4140

Re: DP100 - Dual Power Spørgsmål vedr. forsyning

Indlægaf Flyng » man 20. feb 2017 22:56

Tilføjelse: Fordi pin 1 er negativ iforhold til pin 4 (pin 4 er derfor positiv iforhold til pin 1) og pin 5 er positiv iforhold til pin 4.
Håber det gav mening.

Mvh Jacob
Flyng

Lokalitet: 4140

Tilbage til Vintage transistor-udstyr