Beomaster 2400

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Beomaster 2400

Indlægaf B&O Vintage » søn 12. jun 2016 21:29

Du kan sende den ind til MEC i Høje Taastrup. Det er miljøministeriet som har etableret en billig renoverings værksted af elektriske husholdnings apparater for at få befolkningen til at tænke mere bæredygtig. Det kniber meget for en del og salgsstederne tilbyder sjældent reparationer af disse små apparater. Eller til en undersøgelses pris som måske overstiger værdien og så bagefter tilommer selve reparationen. Men hos MEC har de pensionister med baggrund i elektronik verden som hjælper flygtninge og borgere med lettere handikap. Jeg har fået en Pioneer fra 1969 total renoveret for 450,-. Der var ingen radio mere, den ene kanal var svag og en masse skradt. Nu er den superb iorden. Det tog 5 måneder inden jwg så den igen men jeg et så tilfreds at de har fået fire andre maskiner ind til reparation. Så hvis du har tålmodighed, så kan du skrive et brev og vedlægge og sende den derind med G-post til 78,-. Jeg har ingen aktier i det eller ej heller ansat af Miljøministeren. Der findes vidst et værksted i Aarhus også. Du skal redde din 2400,ikke købe en tilsvarende. Den er der sjæl i.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf Marianne » søn 12. jun 2016 22:15

spuncut skrev:Angående transport af udstyr:
viewforum.php?f=601
MVH Henning

Dette er da virkelig et godt forum, -folk er meget hjælpsomme :-)
Marianne

Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Marianne » søn 12. jun 2016 22:20

B&O Vintage skrev:Du kan sende den ind til MEC i Høje Taastrup. Det er miljøministeriet som har etableret en billig renoverings værksted af elektriske husholdnings apparater for at få befolkningen til at tænke mere bæredygtig. Det kniber meget for en del og salgsstederne tilbyder sjældent reparationer af disse små apparater. Eller til en undersøgelses pris som måske overstiger værdien og så bagefter tilommer selve reparationen. Men hos MEC har de pensionister med baggrund i elektronik verden som hjælper flygtninge og borgere med lettere handikap. Jeg har fået en Pioneer fra 1969 total renoveret for 450,-. Der var ingen radio mere, den ene kanal var svag og en masse skradt. Nu er den superb iorden. Det tog 5 måneder inden jwg så den igen men jeg et så tilfreds at de har fået fire andre maskiner ind til reparation. Så hvis du har tålmodighed, så kan du skrive et brev og vedlægge og sende den derind med G-post til 78,-. Jeg har ingen aktier i det eller ej heller ansat af Miljøministeren. Der findes vidst et værksted i Aarhus også. Du skal redde din 2400,ikke købe en tilsvarende. Den er der sjæl i.

Det er da en fantastisk god ide miljøministeriet der har fået :Thumpsup: Der bliver smidt al for meget elektronik ud fordi det er billigere at købe nyt end at reparere!

Jeg har selv tænkt på at det ikke vil være det samme at købe en anden Beomaster 2400. Det er jo netop denne her jeg har lyttet til i min barndom og ungdom :p

Hvis ikke Radiomuseet i Sønderborg kan reparere den, så var det da en mulighed at sende den til Høje Taastrup. Ja, det er rigtigt at man kan sende billigere med G-post :-)
Marianne

Indlægaf acj1980 » man 13. jun 2016 00:02

spuncut skrev:
acj1980 skrev:....
Spuncut, så er vi jo to, jeg boede der tilbage i 1997/98 da jeg gik på teknisk skole på Grundtvigs alle, skolen er idag desværre revet ned pga at skolen var bygget ovenpå en gammel losseplads

Jeg gik der 10 år tidligere. I Sønderborg var der gang i spritbåden hver torsdag og det var begrænset hvad man fattede fredag formiddag [beer2] og så var der jo "Kontoret", den lokale :thumbsup: Skidt at vores gamle skole er revet ned :(
MVH Henning

Spritbåden sejlede faktisk for sidste gang i december 1997, hehe "kontoret" på BS Ingemanns kollegiet husker eg særdeles godt, der var stadigvæk noget om snakken om at fredagen var folk sku ikke så friske, heldigvis fik vi jo fri 11.30, så det var til at holde ud, vi sad også og pimpede og smuglede øl ind på skolehjemmet :lol: :lol: :lol: ja det er ærgerligt at skolen er fjernet, man har åbenbart fået renset grunden op, for der er skudt nye bygninger op på tomten idag
acj1980

Indlægaf Fredmarantz » man 13. jun 2016 00:27

acj1980 skrev:
spuncut skrev:
Spuncut, så er vi jo to, jeg boede der tilbage i 1997/98 da jeg gik på teknisk skole på Grundtvigs alle, skolen er idag desværre revet ned pga at skolen var bygget ovenpå en gammel losseplads

Jeg gik der 10 år tidligere. I Sønderborg var der gang i spritbåden hver torsdag og det var begrænset hvad man fattede fredag formiddag [beer2] og så var der jo "Kontoret", den lokale :thumbsup: Skidt at vores gamle skole er revet ned :(
MVH Henning

man har åbenbart fået renset grunden op,

Så må i satme have spildt en del øl - :lol:

Back on the track:

Det kunne jo være, at der nogle gode folk i det syd/sønderjydske, som kunne ét eller andet med Beomaster 2400? -

Var det noget for vores D.Duck? (måske lidt uhøfligt at nævne ham, når han ikke selv har meldt sig), men han er en dygtig mand.

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf spuncut » man 13. jun 2016 00:51

acj1980 skrev:
spuncut skrev:

MVH Henning

Spritbåden sejlede faktisk for sidste gang i december 1997, hehe "kontoret" på BS Ingemanns kollegiet husker eg særdeles godt, der var stadigvæk noget om snakken om at fredagen var folk sku ikke så friske, heldigvis fik vi jo fri 11.30, så det var til at holde ud, vi sad også og pimpede og smuglede øl ind på skolehjemmet :lol: :lol: :lol: ja det er ærgerligt at skolen er fjernet, man har åbenbart fået renset grunden op, for der er skudt nye bygninger op på tomten idag

"Kontoret" lå på Hilmar Finsens Gade og det gør det faktisk stadig. Da jeg kom der lå det lige op af et større garnspinneri ved navn "Kamgarn". Alt ser ud til at være forandret men "Kontoret" ligner sig selv, et ægte vintage-værtshus :Thumpsup:
https://www.google.dk/maps/@54.9098883, ... 312!8i6656
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf D.Duck » man 13. jun 2016 06:15

Fredmarantz skrev:
Det kunne jo være, at der nogle gode folk i det syd/sønderjydske, som kunne ét eller andet med Beomaster 2400? -

Var det noget for vores D.Duck? (måske lidt uhøfligt at nævne ham, når han ikke selv har meldt sig), men han er en dygtig mand.

Vh
freddy

Det gør ikke noget Freddy. Vil gerne hjælpe men bor jo ikke lige i nærheden (tæt på Esbjerg)

Mvh
Per H
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC 209, TC-K770ES , TC-755 , TC-645 , Movic A2
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Brugeravatar
D.Duck

Lokalitet: Vestjylland

Indlægaf Marianne » man 13. jun 2016 09:36

D.Duck skrev:
Fredmarantz skrev:

Vh
freddy

Det gør ikke noget Freddy. Vil gerne hjælpe men bor jo ikke lige i nærheden (tæt på Esbjerg)

Mvh
Per H

Jeg har faktisk en veninde der bor i Esbjerg, og som kommer og besøger mig i sommerferien. Det kan jo være hun vil transportere Beomasteren til de kanter :-) Men du skal altså ikke føle dig forpligtet ;-)
Marianne

Indlægaf Marianne » man 13. jun 2016 09:37

Man er nødt til at citere indlæg for at gøre folk opmærksom på at man har svaret eller er der andre muligheder for at tagge folk i dette forum?
Marianne

Indlægaf jan_stevns » man 13. jun 2016 09:58

Marianne skrev:Man er nødt til at citere indlæg ........

Næeh - ikke som sådan , men det kan gøre det lettere at forstå hvad det man skriver relaterer sig til

Marianne skrev:.....eller er der andre muligheder for at tagge folk i dette forum?

at "tagge" folk er vist en fjæsbog ting :) - jeg er nok lidt spooky anlagt, men kan godt li' at se at folk har tænkt over deres svar. at citere en tidligere indlæg i sin helhed, kan jo gøre det lidt svært at se hvad i *det* indlæg man svarer på.
jan_stevns

Indlægaf Marianne » man 13. jun 2016 10:29

jan_stevns skrev:
Marianne skrev:Man er nødt til at citere indlæg ........

Næeh - ikke som sådan , men det kan gøre det lettere at forstå hvad det man skriver relaterer sig til

Marianne skrev:.....eller er der andre muligheder for at tagge folk i dette forum?

Forstår hvad du mener, men det er da om at holde tungen lige i munden når det bliver citat i citat :roll:
Marianne

Indlægaf spuncut » tirs 14. jun 2016 01:08

Man kan vel bare svare direkte og nøjes med at bruge citater eller "Til Marianne" hvis det er nødvendigt. Hvis der postes et indlæg medens man skriver får man det at vide når man klikker [Udfør] hvorefter man kan foretage de nødvendige henvisninger.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf jan_stevns » tirs 14. jun 2016 08:29

Marianne skrev:Forstår hvad du mener, men det er da om at holde tungen lige i munden når det bliver citat i citat

Det tager en smule tid , men er hurtigt lært.

Det kan sagtens være jeg er frygteligt gammeldags, men jeg har det godt med at se at folk har gjort en smule ud af deres svar, i stedet for de der "lidt overfladiske" fjæsbog ting, hvor det mange gange bare ligner sådan nogle henkastede bemærkninger.

......... du ved der hvor folk allerede har stillet 35 nye spørgsmål inden de har læst svaret på det første de spurgte om.
jan_stevns

Indlægaf jan_stevns » tirs 14. jun 2016 08:31

spuncut skrev:Man kan vel bare svare direkte og nøjes med at bruge citater eller "Til Marianne" hvis det er nødvendigt. Hvis der postes et indlæg medens man skriver får man det at vide når man klikker [Udfør] hvorefter man kan foretage de nødvendige henvisninger.
MVH Henning

sagtens - når du en dag står ved tavlen og skal besvare 5 forskellige spørgsmål - vel at mærke efter du har indraget podernes taletidskort - så opdager du noget hamrende sjovt :)
jan_stevns

Indlægaf Marianne » tirs 14. jun 2016 10:08

Som ivrig Facebookbruger synes jeg nu at "taggning" er en virkelig smart måde at gøre folk opmærksomme på at man svarer på deres spørgsmål eller kommentar. Men ja, der er altid dem der springer over hvor gærdet er lavest og ikke gider læse hvad andre har skrevet. Det er irriterende, men det går i virkeligheden mest udover dem selv.......de bliver sjældent klogere på noget som helst ;-)
Marianne

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr