Dæmpning af signal
- luc
- Lokalitet: 1720 Vesterbro
Dæmpning af signal
Ved ikke lige i hvilken kategori det hører hjemme:
Hvad vil I anbefale til dæmpning af signal fra en cd ind i en gammel rørslæde.?
Luc
Hvad vil I anbefale til dæmpning af signal fra en cd ind i en gammel rørslæde.?
Luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Re: Dæmpning af signal
det kommer ret nok an på hvor meget det skal dæmpes da.. hvis det er 50% så er der jo bare 2 stk 47k modstande, én hvor signalet føres igennem og en fra stel og op til den anden side af modstanden der går til din rør forstærker,
- Almarx
- Lokalitet: Viborg
- Geografisk sted: Dollerup sogn
Du skal nok se efter en buffer med volumenregulering.
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Skal der dæmpes 6-10db ville jeg foretrække Alex' løsning med et par modstande. Skal der dæmpes op i nærheden af 20db eller mere ville jeg nok modificere det første rørtrin og således også få et lavere støjtal. Fjern evt. katodeafkoblingskondensatoren, hvis der er en sådan.
MVH spuncut
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
- luc
- Lokalitet: 1720 Vesterbro
Tak for input.
Skal nok være en variabel - da det kun er Cd der skal dæmpes. Pu er ok.
Jeg ser efter noget med modstande.
Skal nok være en variabel - da det kun er Cd der skal dæmpes. Pu er ok.
Jeg ser efter noget med modstande.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Du tager to modstande i forlængelse af hinanden. Forbinder den ene ende til udgangen på cd'en, og midtpunktet til indgangen på forstærkeren. Den anden ende forbindes til stel. Foreslår en modstand på 27Kohm fra cd til midtpunkt og en 18 eller 22Kohm fra midtpunktet og til stel...
Bare det GLØDER!!!
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Jeg købte en gang sådan en lille (platic) fætter for et par hundrede kroner:

Jeg bruger den (mellem forforstærker og Siemens "mono"-blokke) og den virker som den skal.
Link til en gammel ebay-auktion er her: http://www.ebay.com/itm/Variable-Audio- ... rmvSB=true
PQR

Jeg bruger den (mellem forforstærker og Siemens "mono"-blokke) og den virker som den skal.
Link til en gammel ebay-auktion er her: http://www.ebay.com/itm/Variable-Audio- ... rmvSB=true
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lidt off-topic: er der nogen af jer der ved hvor jeg kan få en 'Stereo; mono; venstre-kanal-i-begge-kanaler og højre-kanal-i-begge-kanaler' omskifter? Jeg har en gammel Revox G36 og en Pioneer RT707 og mange bånd der er indspillet i kun det ene spor (og ingen mono-knap på Kenwood L1000C som jeg bruger til det anlæg).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Tonni skrev:Du tager to modstande i forlængelse af hinanden. Forbinder den ene ende til udgangen på cd'en, og midtpunktet til indgangen på forstærkeren. Den anden ende forbindes til stel. Foreslår en modstand på 27Kohm fra cd til midtpunkt og en 18 eller 22Kohm fra midtpunktet og til stel...
Man skal lige være obs på om CD-afspillerens udgangstrin ikke er FOR højomsk, ellers kan det udmunde i forvrængning hvis man bruger for små modstande
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
acj1980 skrev:Tonni skrev:Du tager to modstande i forlængelse af hinanden. Forbinder den ene ende til udgangen på cd'en, og midtpunktet til indgangen på forstærkeren. Den anden ende forbindes til stel. Foreslår en modstand på 27Kohm fra cd til midtpunkt og en 18 eller 22Kohm fra midtpunktet og til stel...
Man skal lige være obs på om CD-afspillerens udgangstrin ikke er FOR højomsk, ellers kan det udmunde i forvrængning hvis man bruger for små modstande
Hvilket også var årsagen til jeg valgte at anbefale 45 - 49 KOhm for de to modstande i serie... - 47K er vel stadig den impedans de fleste forholder sig til..?
Bare det GLØDER!!!