Fik for laaang tid siden æren af at udslagte en hel "ny" Tandberg spole båndoptager ( Prisskiltet sad på endnu). Nå men fik da reddet rør og VU printet bestykket med 2 stk. EAM86 og nu er mit spørgesmål, Er der nogen her på forum der kan hjælpe mig med et diagramudsnit af VU printet og tilslutning ? Ved ikke hvilken model det var, men den var helt rørbestykket.
3ode skrev:Fik for laaang tid siden æren af at udslagte en hel "ny" Tandberg spole båndoptager ( Prisskiltet sad på endnu). Nå men fik da reddet rør og VU printet bestykket med 2 stk. EAM86 og nu er mit spørgesmål, Er der nogen her på forum der kan hjælpe mig med et diagramudsnit af VU printet og tilslutning ? Ved ikke hvilken model det var, men den var helt rørbestykket.
MVH 3ode
Tandberg - og EAM86 well .............
tb6_indicator_print.jpg
tb6_indicator_schematic.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Hejsa til alle herinde , jeg har det samme print liggende med de 2 rør - er der nogen som måske ved hvor stort signal der kræver for at røret viser fuld udslag , kan følsomhed evt ændres på R401,R402 - jo lavere signal jo bedre , jeg ville bare ha det til pynt og evt. bruge signal fra line out eller hovedtelefon.mvh thomas.
Davs Thomas. Er i gang med et lign. projekt. Har fundet et lign diagram på http://www.radiomuserum.org som jeg er i gang med at mode printet om til. Flg skal ændres : R401 + R402 150K erstattes med Lus R405 + R406 150K (der sad 1M i mit print) Resten af komponenter lader du sidde. Så skulle den have en følsomhed på 200mV. Jeg påtænker mig evt. at bruge et 6N3P (dobb.triode) som indgangs forstærker.