De fleste 8" enheder fungerer i gulvhornet. Jeg vil dog ikke ligefrem anbefale tung membran/blødt ophæng -typen fra tidligere tiders lukkede systemer.bjerager skrev:Jeg tror det er blevet spurgt om før - måske oven i købet af mig selv. Men hvis man nu vil bygge et gulvhorn, hvilke enheder vil passe godt i dem så?
Jeg kan forstå, at nogen har gode erfaringer med Richard Allan og med Fostex Fe206, og at Phillips 9270 og coral lyder mindre godt. Men hvad med f.eks.:
- Grundig - kan se at der er nogen både med og uden wizzer cone
- Telefunken
- Siemens
- Klangfilm
- Andre Phillips enheder
Er der andre forslag? Bare det ikke er sindsvagt dyrt (læs eks. seas nyeste fuldtoner til 4-5 k stykket, goodmans axiom 80 som jeg kan se også går til en mindre formue)
Jespers Perles er muligvis én af dem der blev anbefalet i kostruktionsartiklen: Den billige model: O 825FM Den dyre model: P 825 FM. Den sidste skulle have større magnet og svingspole, mon ikke det er den?

Jeg tror de hedder HT465 og har nummer 21404 - begge dele håndskrevet med kuglepen på et ALL Radio prisskilt på bagsiden.
  Jeg tror de hedder HT465 og har nummer 21404 - begge dele håndskrevet med kuglepen på et ALL Radio prisskilt på bagsiden. 

Faktisk kan den lokke meget mere ud af Coral'erne end noget andet jeg har haft på, selvom de helt sikkert skal laves mere om for at blive helt fede. På minihornene syntes jeg at det gamle 70'er rock (Gratefull Dead, Humble Pie, Deep Purple...) lyder super fedt! Overstyret hammond, beskidt guitar og bækkenprygl, det er det rene eliksir. Rainy Day Dream Away med Hendrix trykker begejstringen i bund. Men Gerry Mulligan, Django og den slags lyder nu også skønt
 Faktisk kan den lokke meget mere ud af Coral'erne end noget andet jeg har haft på, selvom de helt sikkert skal laves mere om for at blive helt fede. På minihornene syntes jeg at det gamle 70'er rock (Gratefull Dead, Humble Pie, Deep Purple...) lyder super fedt! Overstyret hammond, beskidt guitar og bækkenprygl, det er det rene eliksir. Rainy Day Dream Away med Hendrix trykker begejstringen i bund. Men Gerry Mulligan, Django og den slags lyder nu også skønt