Dynaco mark 4
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Re: Dynaco mark 4
Så er der skiftet lytter incl. den store tvistlock kondensator og jeg har startet den op med min ny-erhvervede B&O RV-12 power supply, men hvordan finder jeg ud af om det er en 115 eller en 230 volts model?
Hvor meget kan jeg forvente at den skal trække på amperemeteret?
Lige nu kan jeg ikke trække bias over 0,5 volt med de eksisterende EL 34 med fuldt opskruet bias. Amperemeteret viser ca. 20 ma. og den kan godt spille. Der sidder dansk stikprop på der ligner noget der er originalt.
Venligst
Hvor meget kan jeg forvente at den skal trække på amperemeteret?
Lige nu kan jeg ikke trække bias over 0,5 volt med de eksisterende EL 34 med fuldt opskruet bias. Amperemeteret viser ca. 20 ma. og den kan godt spille. Der sidder dansk stikprop på der ligner noget der er originalt.
Venligst
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Kunne man ikke måle på gløden på EL34'erne? - og anodespændingen, som gerne skulle ligge inde på "the right ballpark"? - er den på det halve v. 110V - såh....)
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Prøv at stille varioen på¨115V og mål glødespændingen...er den kun ca 3V er det en 220V udgave...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
- Gottschalck
Det er vist ben 2 og 7 på el34
Venligst
Venligst
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
jeps!
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Gottschalck
Ja der er jeg da lidt et fjog. Ledningerne til gløden er jo ført frem til stikket på fronten, hvor der måles bias, da stikket jo samtidigt bruges til gløden til en PAM 1 forforstærker. Ved 110 volt var der lige knap 3 volt på ben 2 og 7 så der er skruet yderligere op for varioen. Tak for hjælpen drenge.
Venligst
Venligst
- Gottschalck
Så fik jeg skiftet den gamle grønne selen diode til en BY 133, og efter denne mod. skulle bias justeres ret meget.
Jeg havde justeret bias til ca 1 volt og med den nye diode var bias faldet til 0,8 volt. Underligt - formoder det skyldes en ældet diode??????
Venligst
Jeg havde justeret bias til ca 1 volt og med den nye diode var bias faldet til 0,8 volt. Underligt - formoder det skyldes en ældet diode??????
Venligst
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
Den gamle selenensretter har et større spændingsfald, så når du sætter en ny diode i falder tomgangsstrømmen i rørene - det er helt normalt. Så længe du kan indstille den rigtige strøm med potmetret, er der ingen køer på isen.
Venlig hilsen
Mikkel
Venlig hilsen
Mikkel
- Gottschalck
Tak Mikkel. Den kører som den skal nu.
Venligst
Venligst