Jeg har denne vidundermaskine som jeg er rigtig glad for i mit B&O setup, men jeg har undret mig over nogle ting ved den.
Hvis jeg afspiller bånd som er indspillet på andre maskiner f.eks. min Beocord 8004, min Philips ghettoblaster eller mine forældres Sony maskine at så er det som om at den spiller for hurtigt?
Hvis jeg derimod tager et bånd jeg har indspillet på Beocord 9000 og smider i en anden maskine for at afspille, så køre den en anelse for langsomt?
Dette har jeg aldrig oplevet og ville lige høre de tekniske hoveder herinde hvad problemet kan være.
Max skrev:Problemet er vel at din Beocord 9000 køre en anelse for stærkt.
Ja måske. De indspildninger jeg laver på Beocord 9000 har normal hastighed når de afspilles i Beocord 9000.
Ved ikke om man kan få den til at køre lidt langsommere på en eller måde. Men hvis den køre for hurtigt hvorfor køre de så for langsomt andre maskiner dem jeg har lavet på 9000?
Ja- hvis den kører for hurtigt (indspillemaskinen) - så er det naturligt, at den samme optagelse - sat i en anden og langsommere maskine, vil lyde for langsomt.
Mon ikke, der lige skal laves en justering og en test? Vh Freddy
Fredmarantz skrev:Ja- hvis den kører for hurtigt (indspillemaskinen) - så er det naturligt, at den samme optagelse - sat i en anden og langsommere maskine, vil lyde for langsomt.
Mon ikke, der lige skal laves en justering og en test? Vh Freddy
Hejsa Freddy.
Jo det kunne måske godt være. Jeg ved at den har fået nye remme osv. Kort sagt den er renoveret med alle sliddele.
Nej - jeg vil ikke synes, at jeg er særlig ferm til dén slags. B&O er heller ikke lige min spidskompetence. måske kan den, der placeret de nye remme gøre det?? - hvis der er adgang til servicemanual - testbånd - tonegenerator - frekvenstæller og hvad har vi.....
Nej - jeg vil ikke synes, at jeg er særlig ferm til dén slags. B&O er heller ikke lige min spidskompetence. måske kan den, der placeret de nye remme gøre det?? - hvis der er adgang til servicemanual - testbånd - tonegenerator - frekvenstæller og hvad har vi.....
Vh Freddy
Hejsa Freddy
Ja jeg har osse sendt en mail til min B&O mand, men hvis man selv kunne gøre det uden for meget besvær var det jo let hi hi
Hej Allan... Kig lige i din manual - din beocord kører måske 4,8 cm/sek - hvor andre kører f.eks 4,75 - det kan høres - især hvis du kan sammenligne en troværdig anden kilde... på¨den anden side må der mangle lidt spilletid, på dit bånd, i forhold til det de er opgivet til. Jeg mindes også jeg har oplevet det med mine cass. - selvom det er en del år siden. Vh. Carsten