Klein + Hummel VS71
- MDA
- Admin
- Lokalitet: Nordjylland
- Geografisk sted: Støvring
Re: Klein + Hummel VS71
Jeg ville vælge 245V
-
- Lokalitet: Frederiksberg
MDA skrev:Jeg ville vælge 245V
Enig.
- PerHej
- Lokalitet: Aabybro
- Geografisk sted: Nordjylland
Jeg bruger variotrafo og skruer langsomt op for spændingen, så må vi se/høre om den spiller
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
- PerHej
Hej
Nu har jeg så småt styr på hvilke kondensatorer der skal skiftes, jeg starter med alle dem der ikke er monteret i chassiset – men de bliver målt igennem.
Men tør jeg tænde den med de rør som sidder i den nu eller skal jeg bare købe nye og tage den der fra?
Bias justeringen skal være 100mA målt gennem de 2,2ohm er det helt ved siden af?
Der er en justering kaldet symmetri, det er et potmeter på 30 ohm som sidder mellem de to udgangsrør - hvad er det lige med den?
Her er diagrammet.
http://www.cinetson.org/phpBB3/electron ... 14173.html
På forhånd tak
Per Hejlesen
Nu har jeg så småt styr på hvilke kondensatorer der skal skiftes, jeg starter med alle dem der ikke er monteret i chassiset – men de bliver målt igennem.
Men tør jeg tænde den med de rør som sidder i den nu eller skal jeg bare købe nye og tage den der fra?
Bias justeringen skal være 100mA målt gennem de 2,2ohm er det helt ved siden af?
Der er en justering kaldet symmetri, det er et potmeter på 30 ohm som sidder mellem de to udgangsrør - hvad er det lige med den?
Her er diagrammet.
http://www.cinetson.org/phpBB3/electron ... 14173.html
På forhånd tak
Per Hejlesen
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
Hvorfor skulle du købe nye rør? Skift dem der fejler noget, hvis de altså ikke er OK alle sammen.
Symmetri skal stilles så forstærkeren klipper lige meget i begge halvperioder, eller så begge udgangsrør trækker samme strøm - alt efter om det er AC eller DC symmetri der skal justeres (jeg har ikke checket på diagrammet).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Symmetri skal stilles så forstærkeren klipper lige meget i begge halvperioder, eller så begge udgangsrør trækker samme strøm - alt efter om det er AC eller DC symmetri der skal justeres (jeg har ikke checket på diagrammet).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
- PerHej
Tak Mikkel
Angående nye rør, udgangs rørene er fra 76 men jeg ved jo heller ikke hvor mange drifttimer de har - så de må blive i
Symmetri! ja det er da det den er til - TAK
Mvh
Per Hejlesen
Angående nye rør, udgangs rørene er fra 76 men jeg ved jo heller ikke hvor mange drifttimer de har - så de må blive i
Symmetri! ja det er da det den er til - TAK
Mvh
Per Hejlesen
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Det er en god ide at stille den til 245V...jeg har ikke umiddelbart kendskab til den, men EL500 er ikke let at få fat i. Så vidt jeg ved kan det erstattes af EL504...som er et nyere rør. Men måske fejler de ikke noget...de tihører kategorien af 'sweep-tubes' dvs højspændings rør til SH TV og er meget gode til LF.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
- PerHej
Jeg må se og komme i gang med den, tak for de gode input i er kommet med. Der kommer en opdatering når der er lyd i den.
Mvh
Per
Mvh
Per
- MDA
- Admin
- Lokalitet: Nordjylland
- Geografisk sted: Støvring
Ser ud som om at EL500 (6GB5) er nem tilgængelig i USA (Hvis det ender med at du skal have nye rør)
- PerHej
Så er de første kondensatorer skiftet, en del ledninger er skiftet - de var revnet i isoleringen pga. varme.
Forvente at sætte spænding på uden rør i løbet af ugen der kommer.
Mvh
Per
Forvente at sætte spænding på uden rør i løbet af ugen der kommer.
Mvh
Per
- PerHej
Hej lige en lille update
Alle de små kondensatorer er skiftet, alle spændinger er målt ok uden rør monteret.
Rør monteret og der er glød samt der er hørt 1000Hz
Det der mangler er justering og måle forvrængning på den.
Mvh
Per

Alle de små kondensatorer er skiftet, alle spændinger er målt ok uden rør monteret.
Rør monteret og der er glød samt der er hørt 1000Hz

Det der mangler er justering og måle forvrængning på den.
Mvh
Per
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Hej,
er der nogen af jer, der kender til en Saba Telewatt TR60?

Den skulle være identisk med Klein+Hummel TR60, som er lillebroderen til VS71, men med EL86 udgangsrør. og med transistor forforstærker.
Yderligere oplysninger på
http://www.radiomuseum.org/r/saba_telewatt_tr60.html
og på
http://www.tube-classics.de/TC/GermanTubeHifi/Integamps/Integtable.htm
Jeg har set sådan en, som har forvildet sit til England, hvor den er til salg for 275 Pund. Er den det værd?
er der nogen af jer, der kender til en Saba Telewatt TR60?

Den skulle være identisk med Klein+Hummel TR60, som er lillebroderen til VS71, men med EL86 udgangsrør. og med transistor forforstærker.
Yderligere oplysninger på
http://www.radiomuseum.org/r/saba_telewatt_tr60.html
og på
http://www.tube-classics.de/TC/GermanTubeHifi/Integamps/Integtable.htm
Jeg har set sådan en, som har forvildet sit til England, hvor den er til salg for 275 Pund. Er den det værd?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- PerHej
Hej
Jeg fandt en VS71 til 1200 euro, da jeg søgte efter data på min - prisen kan skyldes den her sætning
Most desirable stereo amp from K+H!! Only these use ultralinear output transformers.
men det siger jo ikke meget om TR60
Jeg har adgang til radiomuseum hvis det er...
Mvh
Per
Jeg fandt en VS71 til 1200 euro, da jeg søgte efter data på min - prisen kan skyldes den her sætning
Most desirable stereo amp from K+H!! Only these use ultralinear output transformers.
men det siger jo ikke meget om TR60
Jeg har adgang til radiomuseum hvis det er...
Mvh
Per
Senest rettet af PerHej 13 jan 2013, 22:55, rettet i alt 1 gang.
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Jeg er da nysgerrig, må jeg indrømme. Så hvis det ikke er for megen ulejlighed.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
EL500 kan findes på E-bay til en billig penge. Der er en del Russiske, de plejer at lave fine rør så dem ville jeg godt turde købe.