kbekke skrev:Pointen er såmænd bare, at det nok er med genbrugspladsassistenter som med fagforeningsfolk, indvandrere, træskodansere og alle mulige andre levende mennesker. Nemlig at der er dumme mennesker og så er der gode mennesker og der er gode dage og der er dumme dage.
Helt enig, der er skrankepaverne og så dem der er mere raske i knolden..
Jeg mødte en af skrankepaverne engang jeg skulle læsse en pose polystyrenfnylder og tæpperester af og havde begået den dødssynd at fylde det i en sort affaldssæk. Jeg blev belæst om at min sorte affaldssæk ikke måtte komme ud af bilen. Jeg fortalte hvad der var i og tilbød at tømme den i småt brændbart mens han kiggede på og holdt øje med at der ikke var noget forkert i sækken, men det kunne overhovedet ikke komme på tale. Han brugte væsentligt længere tid på at brokke sig end det ville have taget blot at kigge i sækken, men principper skulle åbenbart være principper.
Jeg smed sækken ind på højre forsæde, kørte bilen helt op ad containeren og gravede så indholdet af sækken fra den åbne bilrude over i containeren. Det svinede naturligvis en hel del, sådan noget fnylder flyver rigtigt fint i almindelig dansk sidevind, men det kunne jeg ikke rigtigt tage mig af.. Skrankepaven var naturligvis ikke tilfreds, men det gad jeg ikke tage mig af, han havde jo selv insisteret på jeg skulle pakke fnylderet ud af sækken..
Desværre tror jeg ikke kun "genbrugshifi" handler om hvorvidt manden i kedeldragten er i godt humør eller ej, jeg synes at have læst et sted at det rent faktisk er politisk besluttet at det ikke må genbruges, dvs. den flinke skraldemand der godt kan se fornuften i at give en gammel radio en chance mere risikerer at få ballade for at tillade det.
Hygge..
Thomas