Bent's hjørne
- Bent Egholm
- RIP
- Geografisk sted: Holbæk
Re: Bent's hjørne
Jeg er blevet husvild.....
Nå det er ikke så slemt, den boligblok jeg bor i er under renovering så jeg bor midlertidigt i en pavillion. Egentlig en ganske glimrende bolig.
Det kræver jo noget lyd, så en TO-R S15, Sony CDP220 og et par Scandyna A25 spiller hytten op. Egentlig utroligt så godt de Scandynaer spiller selv med de sølle 2 x 6 watt TO-R'en gør godt med....
Jeg indser nu at de Scandyna højttalere har stået hengemt i alt for lang tid, jeg er bange for at Beovox M100 bliver sat til salg....
Beovoxerne givet en flot lyd, mens Scandynaerne bare spiller musik...Og det er vel det vigtigste.
Iøvrigt tak til P.M.Hedegaard for hans henvisnig til en Rogers Ravensbourne 2 Tuner på dba...den står nu gudesmuk og dejlig her hos mig.
Nå det er ikke så slemt, den boligblok jeg bor i er under renovering så jeg bor midlertidigt i en pavillion. Egentlig en ganske glimrende bolig.
Det kræver jo noget lyd, så en TO-R S15, Sony CDP220 og et par Scandyna A25 spiller hytten op. Egentlig utroligt så godt de Scandynaer spiller selv med de sølle 2 x 6 watt TO-R'en gør godt med....
Jeg indser nu at de Scandyna højttalere har stået hengemt i alt for lang tid, jeg er bange for at Beovox M100 bliver sat til salg....
Beovoxerne givet en flot lyd, mens Scandynaerne bare spiller musik...Og det er vel det vigtigste.
Iøvrigt tak til P.M.Hedegaard for hans henvisnig til en Rogers Ravensbourne 2 Tuner på dba...den står nu gudesmuk og dejlig her hos mig.
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
- Bent Egholm
- RIP
Som skrevet har jeg fundet mine gamle Scandyna A25 frem og desværre har en eller anden malerullefakir været på spil i fortiden....

At man kan nænne at male sådan et flot kabinet....

Så lige et råhvidt frontstof a la Dynaco...

Så har jeg lige fået sådan en her op under neglene...næsten i mint condition. Vel nok mere legetøj end Hi-Fi, men den spiller faktisk rimeligt godt. Man kan ihvertfald ikke beskylde Scandyna for at være bange for at bruge farver i underlige kombinationer....

Og til slut den lille beauty:

At man kan nænne at male sådan et flot kabinet....

Så lige et råhvidt frontstof a la Dynaco...

Så har jeg lige fået sådan en her op under neglene...næsten i mint condition. Vel nok mere legetøj end Hi-Fi, men den spiller faktisk rimeligt godt. Man kan ihvertfald ikke beskylde Scandyna for at være bange for at bruge farver i underlige kombinationer....

Og til slut den lille beauty:

Senest rettet af Bent Egholm 18 feb 2012, 17:58, rettet i alt 3 gange.
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
-
- Lokalitet: Midtjylland
- Geografisk sted: Viborg
Rogers tuneren er lækker, Scandyna fætteren er... øh ja... Og De A-25´er er dælme blevet fine! 

Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
-
- Lokalitet: Faaborg opland
- Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Beige og brunt, hessian på væggene, 15kg keramiklampe over kakkelbordet og så sådan et anlæg på hylden. Der mangler bare nogen landgangsbrød, det er ren retro!
Flotte højttalere! Sådan nogen vil jeg også ha'!

Flotte højttalere! Sådan nogen vil jeg også ha'!
- Bent Egholm
- RIP
Knægten har fået sit første fabriks nye Hi-Fi apparatur i meget meget lang tid.....
Jeg kom til at brænde fem af de store sedler af på denne CD afspiller:

En lille skøn Italiensk sag, som bare spiller fantastisk åbent og engageret i forhold til den gamle Sony!
Jeg kom til at brænde fem af de store sedler af på denne CD afspiller:

En lille skøn Italiensk sag, som bare spiller fantastisk åbent og engageret i forhold til den gamle Sony!
- Bent Egholm
- RIP
Så forlod mine trofaste Beovox M-100 min stue. Håber de får et godt hjem i det jyske...
Men der ser altså lidt tomt ud i hjørnerne nu hvor der "kun" står et par Scan Dyna A-25....
Men der ser altså lidt tomt ud i hjørnerne nu hvor der "kun" står et par Scan Dyna A-25....
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Bent Egholm skrev:Så har jeg lige fået sådan en her op under neglene...næsten i mint condition. Vel nok mere legetøj end Hi-Fi, men den spiller faktisk rimeligt godt. Man kan ihvertfald ikke beskylde Scandyna for at være bange for at bruge farver i underlige kombinationer....
Bent - den er da top-stylish! Og et herligt udtryk for, at Scandyna turde gå efter tidens trend (det må være tidlig 1970'er - vel 1972-73?).
Jeg kommer til at tænke på en blanding af Farum Midtpunkt (med de orange badeværelser) og instrumentbrættet på min gamle Citröen GSA (http://www.doubleyoudigital.nl/imgsold/ ... oengsa.jpg).
Den slags laver man bare ikke mere...
Og Scandyna fortrød vist senere og lavede en anonym model i alu m sorte knapper, der slet ikke sender samme tidstypiske signal (men prøver at være sådan lidt B&O-look-alike).
- Bent Egholm
- RIP
Det kan godt være den Scandyna 2400 er top-stylish....men den er den ondelynemig grim!!!
Så grim at man ikke kan lade være med at holde af den.....
Noget helt andet: Nu har jeg tævet mine Scandyna A-25 godt igennem med Bruce Springsteen, ZZ Top,
Popa Chubby, Wagner, Mahler og Händel for blot at nævne nogen få, og bliver bare mere og mere glad for dem....Utroligt som den gamle konstruktion dog kan spille musik! Jeg er sikker på de bliver stående i enddog meget lang tid....
Hilsen, Bent
Så grim at man ikke kan lade være med at holde af den.....
Noget helt andet: Nu har jeg tævet mine Scandyna A-25 godt igennem med Bruce Springsteen, ZZ Top,
Popa Chubby, Wagner, Mahler og Händel for blot at nævne nogen få, og bliver bare mere og mere glad for dem....Utroligt som den gamle konstruktion dog kan spille musik! Jeg er sikker på de bliver stående i enddog meget lang tid....
Hilsen, Bent
- MDA
- Admin
- Lokalitet: Nordjylland
- Geografisk sted: Støvring
Så sandt som det sagt, så er den så grim at den alligevel er en sød lille sag
Det lyder da som om man selv engang skal prøve sådan et par A-25
Er det din Marantz reciver som får lov til at spille dine Scandyna op til bal ?

Det lyder da som om man selv engang skal prøve sådan et par A-25

Er det din Marantz reciver som får lov til at spille dine Scandyna op til bal ?
- Bent Egholm
- RIP
Nej det er Yamaha sættet der giver liv til Scandyna'erne. Jeg vil næsten ikke være bekendt og sige hvad Marantz'en spiller på....et sæt Beovox 1702! Det skal siges at den bliver brugt ved arbejdsbordet sammen med computeren, Sony TC-765 og Delphon GS-65TT. Et par Scandyna A-10 eller Rogers LS3/5 står meget højt på ønskelisten!!!
- Bent Egholm
- RIP
Nu med Elcaset....

Jeg kom til at løbe sådan en Sony EL-5 træt....på Ebay i England.
Nu mangler jeg bare nogle flere bånd til den, udover det der fulgte med....
Jeg har rent ud sagt ikke en s... at bruge den til, men den er da meget sjov og have stående....

Jeg kom til at løbe sådan en Sony EL-5 træt....på Ebay i England.
Nu mangler jeg bare nogle flere bånd til den, udover det der fulgte med....
Jeg har rent ud sagt ikke en s... at bruge den til, men den er da meget sjov og have stående....
- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Ikke noget at bruge den til...men den er da lækker og spiller sikkert fint...en skam det ikke slog an.
mvh
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
- Bent Egholm
- RIP
Så er der nyt gammelt i hulen:

Marantz nummer 2 i husstanden. En særdeles velspillende men noget hærget 1250 forstærker.
Jeg er liebhaver til en pænere frontplade hvis nogen har en til overs....
Iøvrigt tak til larsne for henvisningen....jeg kigger desværre meget sjældent på Gul & Gratis.

Marantz nummer 2 i husstanden. En særdeles velspillende men noget hærget 1250 forstærker.
Jeg er liebhaver til en pænere frontplade hvis nogen har en til overs....
Iøvrigt tak til larsne for henvisningen....jeg kigger desværre meget sjældent på Gul & Gratis.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
http://www.ebay.com/itm/Marantz-1250-In ... 1e60f6564b
Desværre har denne frontplade været bøjet i det højre nedste hjørne, men du må selv vurdere, om den kan forbedre looket af din nye 1250'er - tillykke med den anyway!!! Høj vægtfylde/massefylde - ikke??
Vh
Freddy
Desværre har denne frontplade været bøjet i det højre nedste hjørne, men du må selv vurdere, om den kan forbedre looket af din nye 1250'er - tillykke med den anyway!!! Høj vægtfylde/massefylde - ikke??
Vh
Freddy
-
- Lokalitet: Holstebro
Bent Egholm skrev:Iøvrigt tak til larsne for henvisningen....jeg kigger desværre meget sjældent på Gul & Gratis.
Det var så lidt. Tillykke med den, godt den gik til en liebhaver