Hej alle,
Jeg prøver på identificere præcis hvilken tonearm jeg har her. Den er blevet brugt med "A-Type" headshells, så der er ikke tale om in RMG-309.
Spørgsmålet er så, om det er en RM-309 eller den senere RMA-309. En kommentar på et japansk forum hævder, at de gamle RM-modeller havde markeringer med 0-10 på balancevægen, mens RMA-modellen kun havde 0-6 (min har 0-10).
Ved I, om dette er korrekt? Og om jeg kan formode, at det er en RM-309?
Gummiet mellem armen og balancevægten var i øvrigt forfaldet og den hang derfor. Men jeg fandt instruktioner til at udskifte det med plastik- og silikoneslanger (og beholde den gamle stift). Den er derfor nu helt lige og vægten fungerer glimrende.
Tak,
Claus
Ortofon RM or RMA 309?
-
- Lokalitet: Hellerup
Ortofon RM or RMA 309?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Louis
- Lokalitet: Hørning
Re: Ortofon RM or RMA 309?
Hej Claus
Sikke et flot sæt du har der. Jo jeg vil også mene det er en Rm-309 arm du har der.
Sikke et flot sæt du har der. Jo jeg vil også mene det er en Rm-309 arm du har der.
Venligst Louis
-
- Lokalitet: Hellerup
Re: Ortofon RM or RMA 309?
Hej Louis.
Tak for svar! Jeg tror, at der er en del forvirring omkring de gamle 309-arme. Jeg har set flere gamle annoncer, som tilsyneladende kalder RM-309 og RMA-309 for RMG.
Der er ikke meget information at finde på nettet, som virkelig hjælper. Ortofon kan heller ikke hjælpe - de har tilsyneladende mistet alt deres gamle dokumentation i en "uheldig hændelse"...
Mvh.
Claus
Tak for svar! Jeg tror, at der er en del forvirring omkring de gamle 309-arme. Jeg har set flere gamle annoncer, som tilsyneladende kalder RM-309 og RMA-309 for RMG.
Der er ikke meget information at finde på nettet, som virkelig hjælper. Ortofon kan heller ikke hjælpe - de har tilsyneladende mistet alt deres gamle dokumentation i en "uheldig hændelse"...
Mvh.
Claus