25 best speakers of all time..
- 2-mas
- Lokalitet: Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
-
- Lokalitet: København Ø.
Re: 25 best speakers of all time..
Røv og gulvsand…!
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Måske ville jeg ikke bruge lige de ord....men der er et overvældende eftertryk på amerikanske højttalere.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Ja- jeg synes ærligt talt, at sådanne "kåringer" er umulige at have med at gøre. Det er i hænderne på mennesker, hvis smag, fordomme og til tider indskrænkede viden og horisont, de er præget af.
jeg mindes talrige "top 10-charts" over "bedste guitarister".... Et håbløst og umuligt projekt - grænsende til...- nej, jeg vil hellere kalde det fuldstændig naivt.
Vh
Freddy
jeg mindes talrige "top 10-charts" over "bedste guitarister".... Et håbløst og umuligt projekt - grænsende til...- nej, jeg vil hellere kalde det fuldstændig naivt.
Vh
Freddy
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Ja og over bedste albums, m.m. Men jeg finder nu listerne ret underholdende.Fredmarantz skrev: 07 aug 2025, 22:18 Ja- jeg synes ærligt talt, at sådanne "kåringer" er umulige at have med at gøre. Det er i hænderne på mennesker, hvis smag, fordomme og til tider indskrænkede viden og horisont, de er præget af.
Vh
Freddy
Politiken har hen over sommeren her lavet en top 100 over bedste danske popsange. Og de gør en dyd ud af at påpege, at lavede de listen igen om en uge, ville den sikkert se helt anderledes ud.
Spørger man mig om for eksempel at lave en top ti over min ynglingsret, så har jeg tidligere også været helt afvisende i forhold til at svare. I dag har jeg det ikke sådan - i dag ville jeg gladeligt svare, men tilføje at i morgen vil listen sikkert se anderledes ud. Det er MIN liste, og jeg må gerne skifte mening uden at nogen blander sig.
Den her liste er et gennemsnit af, hvad de her mennesker, som har stemt mener lige netop den dag, hvor de stemte. Og den udgør ikke en objektiv sandhed.
Men den kan bruges som udgangspunkt for en samtale, om hvad der har gjort et særligt indtryk op én selv. Og nogen af dem på listen her har da gjort indtryk, mens andre er ret ukendt i dansk sammenhæng, og andre ville man erstatte med noget andet. Dahlquist og Ohm er for eksempel ret ukendte her i landet - jeg har i hvert fald aldrig hørt dem. Med L100 alle sine dyder til trods måtte vige pladsen for andre af JBL's modeller. Og HPM 100, arh... Men A25, A3a, Yamaha og Quad kan jeg i den grad forstå...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII