Men vi har jo stadigvæk det flotte grej, så jeg har med hjælp fra Freddy fået lavet et nyt underforum under "Udstyr" der hedder "Quadrofonisk hjørne"
Jeg forestiller mig at vi i dette underforum kan behandle alt der vedrører quadrofoni, altså afspilning af musik i 4:0 format. Også selv om vi måske ind imellem bruger mere moderne grej til at levere musikken i 4:0 format

Med 4:0 format forstås et system med 2 front højttalere og 2 bag højttalere.
Hvad dette underforum IKKE skal bruges til, er rendyrkede moderne "Surround Sound" systemer som vi bruger til Film og TV. Med surround sound menes systemer der leverer lyd i 5:1, 7:1, 11.2, Dolby Atmos og hvad der ellers findes af moderne formater.
Så brug dette underforum til at oprette tråde, fx. omkring disse emner:
- 4 kanals forstærkere og receivere.
- Pickupper til quadrofoni.
- Båndoptagere til quadrofoni.
- Dekodere til de forskellige quadrofoni formater.
- Plader (og andre medier) med quadrofonisk indhold.
- Billed galleri af dit quadrofoniske grej.
- Dine egne erfaringer / oplevelser med quadrofoni.
- Spørgsmål vedr. quadrofoni.
- OSV...
Jeg vil i samråd med Freddy kigge på om der er indlæg eller tråde der bør flyttes til dette nye underforum. Har du egne indlæg om quadrofoni du mener bør flyttes hertil, så send en PB til Freddy (Fredmarantz).
Personligt vil jeg hen ad vejen selv skrive om diverse emner vedr. quadrofoni, især nok om det tekniske, quad's historie, mine egne erfaringer, osv. Jeg vil også uploade min quad præsentation fra 2022 træffet i Lyngby på et tidspunkt.
Jeg håber I tager vel imod dette initiativ og vil bidrage til at gøre det interessant.
Velkommen til vintagehifi.dk's quadrofoniske hjørne