Jeg har været med med i det her forum siden marts 2010 så det må være på sin plads at vise mit lille set up som det er lige nu.
Philips 209 S Electronic + GA 412 pickup, Radford MA 25, Leak sandwich 600, Marantz SC 500. Viserinstrumentet er til at måle bias med.
Helikons
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Helikons
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
- Louis
- Lokalitet: Hørning
-
- Lokalitet: 2300S
Re: Helikons
Har haft fornøjelsen af at lytte til det, og det lyder godt. Radforderne er magiske, det vidste jeg godt, men jeg var overrasket over hvor godt Leak-højttalerne spiller.
Vh
Henrik
Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
-
- Lokalitet: København
- Geografisk sted: 2200
Flot anlæg.
Jeg er specielt ret vild med den der super funky pladespiller, Philips 209 S Electronic. Jeg har selv 212 og 312 som er små visuelle mesterværker og samtidig spiller mere end fremragende.
Men den 209-S har jeg aldrig lagt mærke til før. Har læst mig til at den kan starte automatisk når der anbringes en plade på tallerkenen . . . Supercool . .
Jeg er specielt ret vild med den der super funky pladespiller, Philips 209 S Electronic. Jeg har selv 212 og 312 som er små visuelle mesterværker og samtidig spiller mere end fremragende.
Men den 209-S har jeg aldrig lagt mærke til før. Har læst mig til at den kan starte automatisk når der anbringes en plade på tallerkenen . . . Supercool . .

Mvh
Michael
Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
Michael
Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
- Elway
- Lokalitet: Aalborg
de Radfords og Leaks har begge været med på Hald for nogle år siden. En af de setups jeg husker!
EDIT:
bla spillede Niels noget dansk mands-kor og Muddy Waters "Hello, Little Schoolgirl" på det setup, såvidt jeg husker. Tror også der var noget Jennifer Warnes på ved den lejlighed.
EDIT:
bla spillede Niels noget dansk mands-kor og Muddy Waters "Hello, Little Schoolgirl" på det setup, såvidt jeg husker. Tror også der var noget Jennifer Warnes på ved den lejlighed.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
- Helikon
Det setup var i 2012, tiden flyver afsted, og forstærkeren var Radford STA 100.Elway skrev:de Radfords og Leaks har begge været med på Hald for nogle år siden. En af de setups jeg husker!
EDIT:
Jeg kan godt huske jeg spillede Jennifer Warnes og Yello og også jeg spillede noget kor men husker ikke Muddy Waters men det lyder rigtigt.
Mvh Niels
- Helikon
Der var noget knas/fejl med 412 pu, så prøvede vi med en 400 pu også og det virkede til at fungere bedre, men 412 spiller klasser bedre, det lyder virkelig godt på trods af at pladespilleren er sådan lidt "Philips" agtig i kvaliteten.hmt skrev:Har haft fornøjelsen af at lytte til det, og det lyder godt. Radforderne er magiske, det vidste jeg godt, men jeg var overrasket over hvor godt Leak-højttalerne spiller.
Vh
Henrik
Det har siden vist sig at det er forstærkeren der skal have en omskifter rens.
Mvh Niels