Acryl mini
- vericon
- Lokalitet: 6280 Kogsbøl
- Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Acryl mini
Hej
Coral Mini modellen er kendt i flere udgaver -
En ”acrylsag” rendte jeg på for 10 år siden - ”moddet” med Isophon autohøjtalere og groft udskårne røgfarvede mismatch tilpasningsplader. Et par velholdte Philips AD 7063 M4 fuldtoner samt en Philips AG 9016 / 17 ”rørspille” med drabelig 2 x 2 W blev valgt til at levere ”havren”. Så blev der dømt sandwich – kerne af en stump klickgulv lamineret med tynd skumemballage på front og Powerfix Profi + for tæt kontakt til acryl’en. Overfræseren er i udlandet, så det blev håndholdt stiksav til Ø 14.1 cm. Lidt h.t. stik, skruer, ledning og dæmpning fra gemt, men ikke glemt lageret og så er man på.
Det er faktisk ikke helt ringe – på trods af diverse småmysterier i acryl udskæringen.
Er såvidt muligt beholdt original –
Somme fuldtoner og horn har det i sig -
Mvh. og fortsat god sommer
Hans Jørn
Coral Mini modellen er kendt i flere udgaver -
En ”acrylsag” rendte jeg på for 10 år siden - ”moddet” med Isophon autohøjtalere og groft udskårne røgfarvede mismatch tilpasningsplader. Et par velholdte Philips AD 7063 M4 fuldtoner samt en Philips AG 9016 / 17 ”rørspille” med drabelig 2 x 2 W blev valgt til at levere ”havren”. Så blev der dømt sandwich – kerne af en stump klickgulv lamineret med tynd skumemballage på front og Powerfix Profi + for tæt kontakt til acryl’en. Overfræseren er i udlandet, så det blev håndholdt stiksav til Ø 14.1 cm. Lidt h.t. stik, skruer, ledning og dæmpning fra gemt, men ikke glemt lageret og så er man på.
Det er faktisk ikke helt ringe – på trods af diverse småmysterier i acryl udskæringen.
Er såvidt muligt beholdt original –
Somme fuldtoner og horn har det i sig -
Mvh. og fortsat god sommer
Hans Jørn
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Re: Acryl mini
Sikken et frækt gulvhorn - ret fedt, synes jeg. Sådan et sæt gad jeg godt og til alle mine små fuldtoner, Audax, Philips, Coral og hvad der ellers ligger her.
Philips forstærkeren er ikke så ringe, hvis man lige husker at afklippe 2 kondensatorer og skrue helt op for diskanten. Min trak engang et par store CV højtalere og det gik glimrende
Philips forstærkeren er ikke så ringe, hvis man lige husker at afklippe 2 kondensatorer og skrue helt op for diskanten. Min trak engang et par store CV højtalere og det gik glimrende
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Det er da et minihorn...Gottschalck skrev:Sikken et frækt gulvhorn - ret fedt, synes jeg. Sådan et sæt gad jeg godt og til alle mine små fuldtoner, Audax, Philips, Coral og hvad der ellers ligger her.
Bare det GLØDER!!!
Fyld den halvt op med vand og fisk. Så har du begge dele. højtaler og akvarie.
DET må være unikt. Ingen andre har sådant et setup.

DET må være unikt. Ingen andre har sådant et setup.

- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Ja ja ja - et minihorn....
quote="Tonni"]
quote="Tonni"]
Det er da et minihorn...[/quote]Gottschalck skrev:Sikken et frækt gulvhorn - ret fedt, synes jeg. Sådan et sæt gad jeg godt og til alle mine små fuldtoner, Audax, Philips, Coral og hvad der ellers ligger her.
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
I Dansk Audio Teknik havde vi et sæt små tre-vejs basreflekshøjttalere dæmpet med kulørte bommuldstrusser. Vist et tysk byggesæt.
Bamser skulle også være gode til at dæmpe mellemtoneudstrålingen gennem hornet.
Med venlig hilsen, Claus.
- vericon
Støtter elektroniks forslag m.h.t. akvarier -
Vi vil ha' pausefiskene tilbage.
Mvh.
Hans Jørn
De trælse trailere væk fra DR - Vi vil ha' pausefiskene tilbage.
Mvh.
Hans Jørn
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Brugte?Hackenberg skrev:I Dansk Audio Teknik havde vi et sæt små tre-vejs basreflekshøjttalere dæmpet med kulørte bommuldstrusser. Vist et tysk byggesæt.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
-
- Lokalitet: midtfyn
Hejsa
Har du selv kreeret de kabinetter ? ved du gør en del i horn - I så fald godt gået - og hvor køber man lige plexi/lexan e.lign i de tykkelser.
Har altid været fascineret af gennemsigtige kabinetter på radioer/højttalere - og en lille fordel er jo man ser den nøgne sandhed med det samme.
Har du selv kreeret de kabinetter ? ved du gør en del i horn - I så fald godt gået - og hvor køber man lige plexi/lexan e.lign i de tykkelser.

Har altid været fascineret af gennemsigtige kabinetter på radioer/højttalere - og en lille fordel er jo man ser den nøgne sandhed med det samme.
Mvh. Carsten
-
- Lokalitet: St. Merløse
RIAS i Roskilde, har acrylplader i alle tykkelser, og udskærer gerne.
Youtuberen Techmoan Har en hel udsendelse om prisonware (gennemsigtigt gear) https://youtu.be/O3PfsndsihY
Youtuberen Techmoan Har en hel udsendelse om prisonware (gennemsigtigt gear) https://youtu.be/O3PfsndsihY
- Hackenberg
Bamserne, højttalerne eller trusserne?bjerager skrev:Brugte?Hackenberg skrev:I Dansk Audio Teknik havde vi et sæt små tre-vejs basreflekshøjttalere dæmpet med kulørte bommuldstrusser. Vist et tysk byggesæt.
Med venlig hilsen, Claus.
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Trusserne - man er vel lidt lummer...Hackenberg skrev:Bamserne, højttalerne eller trusserne?bjerager skrev:Brugte?Hackenberg skrev:I Dansk Audio Teknik havde vi et sæt små tre-vejs basreflekshøjttalere dæmpet med kulørte bommuldstrusser. Vist et tysk byggesæt.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
- Hackenberg
- DrBoar
- Lokalitet: Sverige
- Kontakt:
Jag ser att acrylhögtalarna har mindre pipöppning än orginalet. Detta sänker resonansfrekvensen för pipan. Minskar man öppningen för mycket säg under 40% av membranarean så börjar också output från pipan att sjunka. Hade dessa en kort tid och de funkade bra ner till 40 Hz. Fast det brutala klippet hos en hornladdad 12"-15" får man inte från en pipkopplad 5". 

- vericon
Vedr. diverse små mysterier i acryl udskæringen -
Er bla.a. åbning i fronten ved siden af enheden og to huller på toppen.
Som et forsøge er der en akustisk ventil (variovent) til fronthullet under fremstilling..
Eksperimenter fremmer forståelsen.
Mvh.
Hans Jørn
Er bla.a. åbning i fronten ved siden af enheden og to huller på toppen.
Som et forsøge er der en akustisk ventil (variovent) til fronthullet under fremstilling..
Eksperimenter fremmer forståelsen.
Mvh.
Hans Jørn