Med de 3 "nye" spolebåndoptagere får Fasett'erne nok konkurrence om din tid, men jeg er nysgerrig på om du har haft held til at restaurere kabinetterne?
Jeg må med skam melde at de i øjeblikket ligger i venteposition.... Boligområdet jeg bor i er ved at blive renoveret med blandt andet nye vinduer, hvilket har gjort at jeg måtte pakke mine CD'er ned og ændre på reolerne. Så det har min tid gået med i stedet for. Men der kommer billeder når de engang er færdige....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Jeg takker for de pæne ord i forbindelse med købet af de 3 spolemaskiner. National båndoptageren har jeg aldrig set før, en lille spøjs fætter fra 1968 med indbygget udgangsforstærker og højttalere. Revox'en bliver sat til salg, da jeg i forvejen har en 4 spors og ikke rigtigt har noget at bruge en 2 spors til. Så Tube-Mania den må hjertens gerne hjælpe mig af med.... Jeg håber og beder til at Pioneer maskinen ikke har taget skade af den kølige kælder. Desværre har den forrige ejer graveret sit personnummer i øverste venstre hjørne af fronten....helligbrøde!
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Bent Egholm skrev:Så er der kommet mere skrammel i jordhulen.... For omkring 3 uger siden kom jeg til købe denne i den lokale genbrugsbutik. Den var dyr...hele 20 kroner. Philips CD360
Og idag måtte jeg en tur til Amager efter disse: Revox A77-2spors, National RS760SD og den vigtigste Pioneer RT909 Hele dette incl. en flyttekasse med spolebånd: 2000 bidefaste bananer.... Nu skal de lige stå og få varmen igen inden jeg sætter strøm på, sælger havde dem i et halvkoldt kælderrum. Inden da har de opholdt sig hos en storryger så der skal renses og pudses... Er spændt på om de virker....
damn!! hvor sjovt! Jeg havde sådan en National/Panasonic spolebåndoptager, da jeg var teenager! Min første stereo-båndoptager... der er højttalere i hver side af kabinettet, og en plasticlåge man åbner, så lyden bliver "projiceret" fremad!!!
Hej Nils. Tak for linket, men jeg har faktisk for en times tid siden hevet instruktionsbog og service manual ned fra Hifi-engine.... Har iøvrigt haft liv i den idag. Capstan remmen skal skiftes, den har omformet sig til en meget klistret substans. Har bestilt en ny via Ebay.
Hej Bent Jeg har i de seneste uger renset sort lakrids, der engang var drivremme, i tre forskellige kassettebåndoptagere. Min erfaring fra de tre er at fjerne så meget som muligt med tandstikkere. De er tilpas bløde til ikke at ødelægge noget, og så billige at de bare kan smides ud efterhånden. Det sidste kan fjernes med 96% ethanol. Fingre og hvad der ellers er blevet sort kan renses med skurecreme, og har du ikke det, så brug kaffegrumsen. God fornøjelse med renoveringen.
Jeg hygger mig med at renovere en gammel Garrard 4 SP pladespiller. Hastighedvælger og diverse arme og stænger var groet fast i indtørret olie. Men lidt nænsom brug af varme, WD40 og ny olie har fået det hele til at køre. Jeg mangler et par småting, plademåtte og et af de gamle flade 3 benede phonostik. Det er meningen den skal tilsluttes min gamle LL Kardinal (Sporvognen).
Nydelig pladespiller
Bent Egholm skrev:Jeg hygger mig med at renovere en gammel Garrard 4 SP pladespiller. Hastighedvælger og diverse arme og stænger var groet fast i indtørret olie. Men lidt nænsom brug af varme, WD40 og ny olie har fået det hele til at køre. Jeg mangler et par småting, plademåtte og et af de gamle flade 3 benede phonostik. Det er meningen den skal tilsluttes min gamle LL Kardinal (Sporvognen).
Nok off-off-off topic. Fin slæde - til lykke med den. Min far havde en fra 65, hvor bunden en dag gik ud lige foran bagsæderne i hver side - samtidigt. Vi børn var pisse bange, for man kunne jo se vejen klart og tydeligt. Den omgang klarede den ikke og efter 15 år røg den på skrotten.
Er det taget af en boble der er bag den dejlige 96'er på Sonet billedet? Sådan en 96'er er i øvrigt en dejlig bil... Mine forældre havde en indtil den gik i bunden, tilbage i 73. Motoren levede i øvrigt på Djursland mange år efter. Den hørte jeg sidst om i slut firserne, hvor den blev brugt til noget rally/folkeræs! - Den er stærk sådan en V4... :)