Du får en ny måling senere!
Mikkel dog! - Hvor har du samlet de dejlige ting op? Og hvilke amps har du slagtet for at få dem udvundet?mcs_5 skrev:Nej, men H og K hedder David og Herb til fornavn. David H. startede senere en lille biks der solgte forstærkere i byggesætTonni skrev:Hej igen Mikkel!
Det er dejligt at høre! - Jeg glæder mig til at høre når du får strikket en ordentlig psu sammen!
De trafoer... Et gæt er Henitz & Kaufmann men er ikke sikker! - Jeg har kun set deres rør...
Ved små antal (under 12 stk.) koster de 24 euro + moms pr. 16*10cm.Den Stereo 70 jeg har er den gode gamle med stofledninger und alles!
Hvad regner du med sodan et pcb kommer til at koste? - Er der evt. andre der kunne være interesseret?
Normalt er større kvanti jo at foretrække...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Jeg købte dem på eBay for nogle år siden. Jeg tror sælgeren har samlet dem op i en container - de er ret bulede og ridsede. Men på grund af udseendet var de også til at betale.Tonni skrev:Mikkel dog! - Hvor har du samlet de dejlige ting op?
Ingen. Men de kommer sikkert fra et selvbyg-projekt. Det blev de fleste af deres trafoer jo solgt til.Og hvilke amps har du slagtet for at få dem udvundet?
Du er den eneste der har gættet det. Der er ikke nok nørder her på stedet- Nej jeg skal nok lade være med at røbe navnet endnu. - Det kunne jo være der var andre der ville være med...
Man kan få fortinning med rent tin, hvilket også virker fint sammen med "rigtigt" loddetin. Men man skal desværre op i antal. De billige print er jo netop billige fordi de bliver fremstillet med samme materialer og metoder.Med hensyn til printene, så lyder det jo ikke afskrækkende! Hvad med rullefortinning med enten 60/40 eller 63/37, er det muligt?
Ja, det er gul belægning - ikke guldbelægning. Man kan få rigtigt guld også, men det er ret kostbart. Printet i min gamle HP oscillator er forgyldt - med guld.i stedet for den forgyldning? - Har haft en snak med en af mine gode venner, der er ingeniør, af slavevejen, der fortalte at et forgyldt print kun havde en garanteret loddebarhed på 1½ år, og at der i forb. med forgyldningen ofte blev brugt nikkel eller lignende for at spare på guldet!
Det kan selvfølgelig lade sig gøre at få print fortinnet med 60/40, men da de mængder print der bliver fremstillet med den belægning er forsvindende lille, tror jeg det bliver meget dyrt. Hvis de først skal tømme maskinen for Sn100, fylde den op med 60/40, fortinne 5 print til tossede danskere, og så tømme maskinen igen tror jeg det kommer til at koste lidtOg han mindede også om at når det ikke gjaldt nyproduktion af konsumerelektronik måtte blyholdigt tin gerne bruges. - Man skulle bare fortælle printfirmaet at printet var til reparation, og specificere brug af blyholdigt... - Er det noget du har erfaring med? - Dette var en ting jeg ikke selv var klar over!
Det går dårligt - kunderne er kommet tilbage fra ferie... Jeg får nok lidt tid imorgen.Tonni skrev:Hvordan går det med eksperimenterne? - Får du lyttet?
300. Det er en 6L6-type fra før EL34 blev "moderne" i USA.- Hvad nummer har de opt's i øvrigt?
Her er lidt mål:Edge skrev:Hov! mikkel tror du der kunne blive plads til din klon i min cigarkasse?
Ja det er træls så lidt man når, når hverdagen banker på...mcs_5 skrev:Det går dårligt - kunderne er kommet tilbage fra ferie... Jeg får nok lidt tid imorgen.Tonni skrev:Hvordan går det med eksperimenterne? - Får du lyttet?
Oki Det ser også ud til at være en rigtig god trafo til formålet! Mon ikke den overgår A470'erne?mcs_5 skrev:300. Det er en 6L6-type fra før EL34 blev "moderne" i USA.- Hvad nummer har de opt's i øvrigt?
Ja, eller med 2 x 4.5W måske: http://www.musicalparadise.ca/mp/index. ... ucts_id=68mcs_5 skrev:Her er lidt mål:Edge skrev:Hov! mikkel tror du der kunne blive plads til din klon i min cigarkasse?
Print 88*147mm (1 stk.)
Udgangsrør Ø32mm (2 stk.)
Udgangstrafo 64*95mm (4 stk.)
Nettrafo 95*114mm (1 stk.)
Du kan jo se hvor rørene sidder på printet. Du kan godt placere nogle dele ovenover printet hvor der ikke stikker rør op. Prøv at se om puslespillet går op![]()
Men til horn kan du vel godt klare dig med de 2*8W?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen