Hej alle bidragydere - og tak for jeres yderst gode indspark til min nyanskaffelse:
Møffe: Ja- øv da. Men har vi ikke allesammen lavet ét eller andet, som vi bitterligt har fortrudt. Jeg kan i hvert tilfælde også godt komme på et par ting.. Men ja - ærgerligt, at du har smidt sådan én ud. Måske kunne den godt være blevet reddet på trods af vandet. Det er jo ret robuste maskiner- og der hvor de helt sikkert ikke må korrodere, er der sandsynligvis en oliehinde til at holde vandet væk. Megen elektronik kan jo "komme igen" ved simpel tørring. og mekanik i denne klasse kan helt sikkert også.
EdgeJep!!!

- og må jeg i den anledning rette en særlig tak til dig (for Gud ved hvilken gang). Dit opråb herinde gav mit samlerliv nyt indhold - og jeg nåede helt i mål på den transistorerede side (Marantz) - det kunne ganske simplet ikke blive bedre - heller ikke i det helt store perspektiv - næste trin må være over i noget religiøst.
Cinemad:Hmmm- ja, jeg prøver at tage den af og kigge ind på terminalerne (jeg vender tilbage med dette.) - måske med et billede af "røven"
D.Duck: Dejligt med plastic-dupperne - og så kan vi måske lige tage en kop "Stumpekaffe" samtidig - det er altid hyggeligt. Fedt med nålebeskytteren - Den nålefane, som er på mit eksemplar, sidder godtnok pænt udsat.
HelikonJa- det er nemlig en god historie - og jeg sætter næsten lige så meget pris på disse historier, som på isenkrammet. Isenkram er jo dybest set kun "fysiske materialer" - og basalt set kun noget tingsligt. Men når historierne kommer på, så kommer der i hvert fald noget frem i min bevidsthed - en følelse - nogle billeder -pustet fra datiden osv... I Vintage-guitar-verdenen (og sikkert også andre steder) kaldes det "Mojo" - noget, som også andre har nævnt.
Nå - nu har jeg givet kabinettet træolie - og en gang voks, som skal hærde i 24 timer - herefter op-polering og det er flot. Sådan noget palisander er godtnok flot (der er egentlig ikke noget at sige til, at det er truet træ).
Hyggeligt ser det jo ud :-)

Smukt træ!!

Vh
Freddy