Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Bent Egholm » ons 1. jun 2011 15:51

Is i en seriøs whisky er overlagt mord.....derimod kan 2-3 dråber vand sommetider gøre underværker.
Jeg kan godt lide RLB's whisky smag, specielt Laphroaig. Direkte adgang til den 7. himmel!
Desuden har jeg en svaghed for Glenn Fiddich, jo ældre jo bedre.
Og fy skamme, jeg kan godt lide Jack Daniels....
Det der med dansktop tør jeg slet ikke, jeg oplevede for mange, mange år siden at min daværende Yamaha forstærker kvitterede med at sende røgsignaler, da jeg ved et uheld fik tændt for tuneren mens
Jørn Hjorting sendte Dansktoppen...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf his067 » søn 5. jun 2011 02:32

Her i det skotske har jeg lært at en teskefuld med vand forbedrer smagen af whisky meget! Vandet
frigør de æteriske olier i whiskyen så smagen bliver rundere. En tommelfingerregel: alle whiskyer skal fortyndes ned til c. 38 % (det inkluderer osse "cask strength").
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf angute » søn 5. jun 2011 23:12

Det er da utroligt at en link til en site med en højttalerbyggebog jeg puttede i kan afstedkomme så mange kommentarer om whisky.
Mvh.
angute

Lokalitet: 7400

Indlægaf pqrannes » man 6. jun 2011 09:33

angute skrev:Det er da utroligt at en link til en site med en højttalerbyggebog jeg puttede i kan afstedkomme så mange kommentarer om whisky.
Mvh.

Ja, vi må have lavet en tråd der hedder "Vintagehifi og Whisky"!

PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf r-l-b » man 6. jun 2011 09:38

his067 skrev:Her i det skotske har jeg lært at en teskefuld med vand forbedrer smagen af whisky meget! Vandet
frigør de æteriske olier i whiskyen så smagen bliver rundere. En tommelfingerregel: alle whiskyer skal fortyndes ned til c. 38 % (det inkluderer osse "cask strength").

ved du nu hvad - det er 62 % vand - hvad bliver snart ikke det næste vi skal finde os i :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf his067 » man 6. jun 2011 20:40

Postevand?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf his067 » tirs 2. aug 2011 16:49

Lige nu er hele familien i Liege hvor en venlig familie har lånt os deres hus. oveni har de efterladt os en gave: "The Belgian Owl" single malt whisky. Den er godt nok kun 4 år gammel, men jeg er temmeligt imponeret....om otte år vender jeg tilbage til en ny flaske og forventer at den til den tid vil være temmeligt god!
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Gottschalck » søn 4. sep 2011 22:06

Her sker der ikke meget ud over at mit speciale er blevet færdigt og afleveret på Roskilde Universitet.
Efter et år med sådan et speciale er det blevet svært at spotte de gode ting. Alligevel fandt jeg disse tingester på et marked idag. Meget overrasket over den gode lyd må jeg sige og så ovenikøbet i en fin æske!

Er der nogen herinde der kender dem?

Billede

Billede

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf KlausM » søn 4. sep 2011 22:19

Så må det vel være på sin plads med et tillykke!

Billede

De hovedtelefoner husker jeg som meget lækre, bare skummet under stoffet er der endnu? De lød meget bedre end de samtidige lukkede (dyrere) typer, og de kostede 300 kr i 1975.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf Gottschalck » man 5. sep 2011 07:16

Mange tak for boblerne.

jeg tjekker lige skummet på hovedtelefonerne :cool1:

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » ons 14. sep 2011 15:49

Herrens veje er af en eller anden grund urangsaglige nogen gange og i min jagt på et par Acousta Horn løb jeg ind i en fyr, som kendte lidt til Lowther og andre sjove sager.
Det blev til en interessant oplevelse med grej jeg aldrig før har set og endte med at jeg fik disse Lowther porcelænsspedere med hjem. De har forøvrigt ligget hengemt i 25 år.
Synes da lige der skal et par billeder på af disse finurlige Bugre Super Ace horn med nye PM 6A enheder og dertil hørende champignoner.
For syns skyld er Voigt hornet med, bare for at man kan se størrelsesforholdet mellem de to horn.

Nogen der kan fortælle en historie om hvad sprederne oprindeligt har været brugt til?

Hilsen Jesper

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tonni » ons 14. sep 2011 20:19

Hold FAST de ser dejlige ud!!!

Men... Pas på sollys direkte på kantophænget!!! Det og så tobaksrøg har det absolut ikke godt af!!!

Er du tilfreds med lyden? Eller er der for meget "shout" i øvre mellemtone? Hvad når du sammenligner med Super 8'erne?

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Gottschalck » tors 15. sep 2011 00:11

Tjoe de er da meget sjove og lidt specielle efter min mening. Solbillederne er kun taget til ære for dette forum, ellers foretrækker jeg også skygge.

Lowther'ne er mere følsomme end Golden Eight, har bedre diskant og bas og spiller på mange måder fint. Især kammermusik gør de godt. Samtidig har de en god evne mht. dynamik. Men når det kommer til sammenhængskraften og det tonale er Golden Eight bedre, synes jeg. Det er som om at Lowtherne vil for meget og mister overblikket. Når der skiftes fra Lowther til Golden Eight tænker man: Der mangler noget, men efter 30 sek er det meste på plads. Modsat Lowtherne peaker Golden Eight enhederne heller ikke når der skrues op - lyden bliver bare usammenhængende, men bevarer musikaliteten.

Nu bruger jeg de næste dage til at lege lidt med opsætning og dæmpematriale for at give dem en chance, men vildt imponereret er jeg PT ikke.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tonni » fre 16. sep 2011 18:43

Mange tak for din bedømmelse! Hvor mange timer har de PM6'ere spillet nu? Min erfaring er at de først rigtigt er spillet til efter ca 400 timer... - Men det tror jeg nok jeg har skrevet før...?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Gottschalck » fre 16. sep 2011 19:08

Hej Tonni.

De har fået lov at spille nonstop i en måned, så de har spillet mere end 400 timer.

Det kan også godt være at det store problem er at enheden spiller opad og at lyden opleves anderledes.

De får som sagt lige en chance ellers ryger de ud igen.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri