kontravægt Micro. Seiki MA 505

Analog når det bedst
Besvar
mikskov
Lokalitet: Hellerup

kontravægt Micro. Seiki MA 505

Indlæg af mikskov »

Efter at have pillet huset af min DL103 og puttet p.u i et aluminiumhus fra Sound Improvements, det lyder rigtig godt,
har jeg lidt problemer med udbalanceringen, da vægten skal meget langt tilbage. Det virker lidt ustabilt. Nogen ideer?
Mvh Mik
Brugeravatar
hificlassic
Lokalitet: Silkeborg
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro

Re: kontravægt Micro. Seiki MA 505

Indlæg af hificlassic »

Brug et lettere headshell
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
his067
Redaktør
Lokalitet: Aberdeen, Skotland
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlæg af his067 »

hificlassic skrev:Brug et lettere headshell

eller brug en tungere kontravægt:
Få dit lokale maskinværksted til at lave skruegang i kontravægten og en ekstra (messing) vægt med tilsvarende gevind.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
nilsvalla
Lokalitet: 4400
Geografisk sted: Kalundborg

Indlæg af nilsvalla »

Hvad med stripped DL-103 direkte på arm (uden aluhus)
Brugeravatar
his067
Redaktør
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlæg af his067 »

Hvis man sætter fingrene det gale sted på en DL103 river man ledningerne over (det ved jeg af bitter erfaring, fra da jeg satte min DL103 i et tilsvarende alu-hus. Heldigvis har jeg en ven med et stereomikroskop og en god loddekolbe--men selv han nåede at få en mm eller mere af de interne ledninger til at gå op i røg, så vi måtte lave nogel modifikationer på pickuppen for at få den til at virke igen!)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
mikskov
Lokalitet: Hellerup

Indlæg af mikskov »

his67, der er en god anvisning nettet på,hvordan man griber stripningen an. Mit hus er meget let. Må prøve at finde et maskinværksted.
Tak for input. Mvh Mik
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlæg af his067 »

Hej Mik,
Ja, jeg ved det godt, men i min fjogede glæde over at have fået en DL103 satte jeg alligevel en finger det gale sted.....
Held og lykke med at finde maskinværkstedet!
Besvar