Kontrol knapper til sønnens DM6

Rosinen i pølseenden

Kontrol knapper til sønnens DM6

Indlægaf High Sky » ons 15. aug 2012 09:31

Jeg kunne ikke lade være med at købe et sæt yderst billigt til sønnen. De var grimme men jeg har støvet dem grundigt af og beklædt dem med hvid folie. Jeg ved godt I tænker uha kan man det...men de var ikke pæne.
Tidligere ejer havde forsøgt at male dem sorte for så at slibe det af igen. Synd for de er flotte i deres originale finer.

Så folie er hurtigt og billigt og ender overraskende pænt synes jeg selv. Men kræver en sikker hånd.

Men hvis der er en som ligger inde med nogle ekstra knapper er jeg meget interesseret da jeg nu er ved smide helt nyt frontstof på dem. De mangler også deres fødder men jeg laver en sokkel i hvid.
Jeg skal nok ligge et billede af det færdige resultat på siden.
Men hold da op der er god lyd på sønnens værelse. Nu vil han sku også have en pladespiller, ja der er håb for ungdommen.

Go indian summer
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky

Lokalitet: Middelfart

Re: Kontrol knapper til sønnens DM6

Indlægaf eggers » ons 15. aug 2012 10:31

Det med folien er en fin løsning. Bliver man rigtig glad for højttalerne kan man jo pille det af og sætte rigtig finér på igen (eller få det gjort af en prof).
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf mickr » ons 15. aug 2012 10:33

Kan ikke hjælpe med knapper, men må da lige lette på hatten: gravide pingviner på et børneværelse maner til respekt! Jeg var også ved at have sådan et sæt oppe under neglene til et af mine teenageværelser, men kunne så læse mig til at de først lyder rigtig godt når de får ordentlige spark i måsen. Hvilken forstærker har din søn?

Skynd dig at få stillet en god pladespiller derind. Der er masser af håb for fremtiden - og når først der er god lyd på ét børneværelse, så spreder det sig som ringe i vandet. Min knægt havde en kammerat på besøg den anden dag og han gik da helt på røven over lyden på min søns Marantzanlæg. "hvor kan man købe sådan noget?" var hans første kommentar...

De stakkels unger har aldrig hørt andet end MP3 på de earplugs der fulgte med deres telefoner, hvis de er heldige så spiller deres fædre CD'er på hjemmebioanlægget.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 15. aug 2012 14:33

Jeg må istemme Mickr's indlæg her! Og de er da blevet rigtigt indretnings-moderigtige i hvid 8)
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Tonni » ons 15. aug 2012 14:49

Hørt!

Hvor er det tragisk, at de unge mennesker vansmægtes...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf High Sky » ons 15. aug 2012 15:02

Sønnen, som snart er voksen (17) trækker dem med en Cambridge Audio 340, og den gør det ok. Det er et lille værelse så den arbejder aldrig mere end kl. 10. Så det er fint nok.

Faktisk kom denne DM6 i hvid i tidernes morgen, den var jo forud for sin tid.
Men sønnens venner spidser lige øre når de rent faktisk kan høre det lyder fedt.
Brugeravatar
High Sky

Indlægaf ferr31 » ons 15. aug 2012 18:10

Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Indlægaf High Sky » lør 25. aug 2012 21:51

Godaften

Som lovet vil jeg lige smide et par billeder af det færdige resultat. Nu spiller de super på sønnens værelse.
Fontstoffet var lidt tricky da der er en del kanter at komme omkring. Men fantastisk lyd til billige penge.

Soklen hæver den et stykke men den burde jo have de originale fødder, men det må vente.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
High Sky

Indlægaf Allan. A » søn 26. aug 2012 14:49

Kanon fede højttalere, har altid været forelsket i den model.

ER det bare mig eller ser ophænget skævt ud på den ene mellemtoneenhed?
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Indlægaf High Sky » man 27. aug 2012 22:45

Hej Allan

Ja det er rigtigt set, ophænget er dog ikke skævt men det "sætter" sig lidt og laver en slags bølger i ophænget. Men ikke noget som kan høres overhovedet. Jeg hørte tung tung hip hop på dem forleden og de gør det genialt.
Brugeravatar
High Sky

Tilbage til Højttalere