Ja, det er en fed tråd, som for mit vedkommende også kaster mange nye indsigter og lydoplevelser af sig.
Min begejstring gælder særlig Klangfilm. Men efter at forsøgt læse lidt rundt, så er jeg også blevet (endnu mere) opmærksom på at både Saba Greencones, Telefunken, Zeiss og Baur enheder m.fl. kan bruges. Klangfilm har den begrænsning at det er 15 ohms enheder, og det kræver en matchende forstærker, for at fungere optimalt. Hvis brugerne her på dette forum har erfaring med de forskellige enheder, så vil det være rigtig fint at høre om det.
Jeg er også enig i at basgengivelsen ikke er moderne. En separat subwoofer er nok løsningen, hvis det skal være brugbart i al almindelighed, og ikke kun et anlæg reserveret jazz, vokal og akustisk musik. Løsningen med en subwoofer behøver dog ikke at være så konsekvent som PQRs, måske bare et par hurtige 8" eller 10", der matcher den præcise lyd fra OB fullrange.
Jeg faldt i øvrigt over disse kabinetter på Ebay.de, som angives til at være generiske. Hvorvidt fuldtoner er så lidt kræsne hvad angår mål er dog ikke så sikker på, men designet på kabinetterne er flotte, og nok noget i den dur, jeg vil gå videre med.
http://www.ebay.de/itm/Dipolgehause-Siemens-f-Breitbander-PHY-HP-Loewe-Klangfilm-etc-Paar-/290701598831?pt=DE_Lautsprecher_Martin&hash=item43af2a606f#ht_500wt_1156Venligst
Henrik