Det lyder godt :-)
Ja, jeg havde godt fået med at det var blevet lidt in igen med plader og pladespillere, men vidste ikke hvor meget der var i det. Har også lige kigget lidt på nettet og kan se at der er masser af begge dele :-)
Fredmarantz skrev:Du kan, hvis du bruger de rette stik, tilslutte enhver pladespiller.
B&O's pladespillere hedder alle "Beogram"
Vh
Freddy
tctla skrev:Fredmarantz skrev:Du kan, hvis du bruger de rette stik, tilslutte enhver pladespiller.
B&O's pladespillere hedder alle "Beogram"
Vh
Freddy
Man kan faktisk ikke sådan lige tilslutte enhver pladespiller.
Man skal være opmærksom på, når man anskaffer sig en pladespiller, at den:
1)
Ikke har en indbygget for-forstærker, for den nødvendige for-forstærker, også kaldet en RIAA-forstærker, sidder allerede i en Beomaster-2400.
2)
har en dynamisk Moving-Magnet pick-up enhed og ikke for eksempel en Moving-Coil eller Keramisk enhed.
3)
ikke KUN må have en USB-tilslutning, for så kan den kun bruges sammen med en PC.
Iøvrigt bør du gå LANGT uden om det nymodens billige plastic-skrammel, efter min mening.
Er du i tvivl om, hvad jeg mener, så kig forbi ALDI![]()
Det er du alt sammen nødt til, at være opmærksom på, hvis du skal ud, at finde en egnet grammofon, hvad jeg iøvrigt varmt kan anbefale.
Vinyl er noget ganske ....andet !
Hvilke(t) tilslutnings-stik, der sidder på grammofonen, er ligegyldigt. En evt. uoverensstemmelse klares med en simpel adapter, med de rigtige han/hun stik.
Marianne skrev:Nu skal min kære Beomaster desværre indlægges på radiomusset igen![]()
Det gik ellers så fint, men i dag bestemte den sig så for selv at bestemme hvornår den ville tænde og slukke og hvilken kanal den ville spille! Det bliver jo lidt træls i længden hvis ikke man har samme ønsker som sin Beomaster![]()
Da jeg støvsugede i formiddags gik den helt agurk og jeg måtte slukke ved kontakten![]()
Solen skinnede godt nok på displayet i formiddags, men det kan ikke være årsagen, for her til aften tændte den pludselig igen!
Jeg har kontaktet værkstedet ved museet og jeg skal bare komme forbi med den igen, så det er jo fint. Men alligevel ret træls at skulle slæbe rundt på det tunge apparat igen og igen undvære radio!
tctla skrev:Du skrev i et tidligere indlæg, at de havde repareret lysdioderne.
Der ER faktisk ingen lysdioder i apparatet, eller hvis der er, så er det 1 stk., der lyser, når radioen er stand-by, altså slukket.
Har de erstattet de anvendte pærer med lysdioder, kan de meget vel have skudt sig selv i foden, så at sige.
Det er selvfølgelig smart ikke, at skulle skifte pærer med mellemrum, men B&O har indbygget et kredsløb i radioen, der holder øje med hvor meget strøm pærerne forbruger.
Hvis man så uden videre erstatter pærerne med lysdioder, der bruger langt mindre strøm, bliver resultatet, at radioen er piv-ustabil.
Det ku' du jo lige nævne, når du afleverer radioen.
Det sku' nok afføde en del respekt fra en museumsmand, at du kan oplyse den slags detaljer![]()
Når du er ved det, så bed dem skifte ALLE røde ROE elektrolyt-kondensatorer, der måtte være tilbage i radioen.
Ellers får du snart brug for endnu en tur med radioen under armen.
Hvis ikke den første bemærkning får dem op i sædet, skal denne oplysning nok klare det
Marianne skrev:Min første tanke går var selvfølgelig spøgelset fra dengang......ha ha.
tctla skrev:Marianne skrev:Min første tanke går var selvfølgelig spøgelset fra dengang......ha ha.
Ja, men det er da lige så sandsynligt, som hvad jeg beskriver, kan være galt.
Som tekniker, må man må ikke overse en eneste fejlmulighed!!
D.Duck skrev:Marianne skrev:
Jeg har faktisk en veninde der bor i Esbjerg, og som kommer og besøger mig i sommerferien. Det kan jo være hun vil transportere Beomasteren til de kanter :-) Men du skal altså ikke føle dig forpligtet ;-)
Du eller din veninde skal være velkommen med din Beomaster 2400
mvh
Per H
Fredmarantz skrev:D.Duck skrev:Marianne skrev:
Jeg har faktisk en veninde der bor i Esbjerg, og som kommer og besøger mig i sommerferien. Det kan jo være hun vil transportere Beomasteren til de kanter :-) Men du skal altså ikke føle dig forpligtet ;-)
Du eller din veninde skal være velkommen med din Beomaster 2400
mvh
Per H
Hej Marianne!
må jeg henlede opmærksomheden på D.Duck og dette, hans tidligere indlæg. Ham kan jeg varmt anbefale. Du kan evt. skrive en Pb til ham?
Vh
Freddy
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster