Hej Bjarne!
Jamen det har jeg da lidt erfaring med. Jeg ville nu ikke selv bruge hverken kontakt 60 el. 61, men det er ofte et religionsspørgsmål. Jeg bruger noget, som man kan købe på industrilageret i Herning . det hedder Kema EL-K80 (uden smøring) og EL-K80S (med smøring). Andre produkter og fabrikater er sikkert fine, men her må andre byde ind.....
Jeg har læst/prøvet, at kontakt 60 / 61 kan afstedkomme, at der på nogle behandlingsflader kan dannes noget ir-agtigt efter nogen tid, hvis man har brugt dette.
Her er et lin ktil, som jeg bruger - foreløbig til fuld tilfredshed:
https://www.carl-ras.dk/e-shop/kemi/kem ... ensel-k80/Du kan sikkert søge her på siden - og andre sider på spørgsmålet om rensning af potentiometre og kontakter
Jeg ville, ganske som du selv er inde på, sprøjte et skvæt El-K80 (uden smøring) ind ad sprækken forfra - sørg for at vædsken faktisk kommer derind, hor det skal. Jeg ville først afmontere frontpladen - så er du sikker. Lade det opløse snavs og fedt - bevæge slideren frem og tilbage nogle gange - lade det arbejde. Herefter ville jeg "skylle" med endnu et skvæt af det samme. - lade det fordampe - og slutteligt give et skvæt af det MED smøring. I hele processen ville jeg motionerere slideren en hel del.
Så altså: Du skal ind forfra :-)
Vh
Freddy