Accuphase E-203 kaput.....

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Accuphase E-203 kaput.....

Indlægaf P. M. Hedegaard » fre 16. nov 2012 00:45

Jeg er den (u)lykkelige ejer af sådan en, købt i sommers, prøvet et par timer, flyttet residens, sat til, begyndte at skratte lidt en gang i mellem, pludselig sagde det "knald", ingen bas, nåede jeg lige at høre, inden den skyndsomt blev slukket.....

Hvad gør man så? Tjah.. lige nu er finanserne ikke til at få ordnet forstærkeren, desværre.

Skulle der være en "tekniker", der kunne hjælpe med at måle, om den evt. kunne bruges kun som forforstærker?
P. M. Hedegaard

Re: Accuphase E-203 kaput.....

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 16. nov 2012 17:28

Æv, dårligt, dårligt! Hvis der kommer lyd ud uden bas, så kunne det lyde som om der er eksploderet en stor lyt... Det lyder i hvert fald som om man kan komme et godt stykke vej med visuel fejlsøgning. Hvis der er elektrolyt ud over det hele, så kan du da starte med lidt fransk vask og strygning - er der ikke noget om at det stads ætser eller på anden måde kan ødelægge sine omgivelser? Held og lykke!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Accuphase E-203 kaput.....

Indlægaf Nillerviborg » fre 16. nov 2012 23:30

Jeg har nyligt renoveret en E-203 ...
Det er en større opgave hvis det skal gøres ordentligt - og det skal det.

Så enten skal du sælge den i defekt stand, eller lade den stå til du har råd - synes jeg. Det er synd og risikere yderligere skade på halve løsninger, eller ukyndige GDS projekter.

Hvis du smider en mailadresse til mig, skal jeg se om jeg kan finde manualen i arkivet...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Tilbage til Vintage transistor-udstyr